maandag 29 juni 2009

geloofsbelijdenis

gister hadden we in onze gemeente een dienst waarin 3 jonge mensen belijdenis van hun geloof deden. op het podium hebben ze gezegd: JA, ik wil leerling van Jezus zijn, JA, ik wil Hem erkennen als Heer van mijn leven, JA ik wil deel uitmaken van deze gemeenschap van volgelingen.

altijd weer bijzonder om mee te maken.
jonge mensen die de stem van de Heer horen en daar antwoord op geven.

feest!
in de hemel
maar ook bij ons op aarde

feest!
ook in de gezinnen natuurlijk.
bijzonder om als ouders mee te maken dat je kind daar staat.
jaren geleden stond je daar als ouders;
zei je als ouders 'JA'
en nu staat het kind daar zelf
en zegt 'JA'

de dienst was ook echt een feest.
de preek kun je hier nalezen, als je dat wilt;
die ging over de zegen uit 1 Petrus 5 die de jongeren meekregen.
bijzonder vond ik ook dat ze samen een eigen geloofsbelijdenis hebben geschreven.

ik geloof in God,
een liefdevolle Vader.
Hij heeft mij gemaakt
en ook de wereld om mij heen.
Hij verlaat mij niet!

Hij stuurde zijn Zoon
uit liefde
voor mij
naar deze aarde,
om te laten zien wie God is
en om een voorbeeld te zijn voor mij.
Jeuzs Christus heeft mij bevrijd van de zonde
en belooft mij het eeuwige leven
waar ik nu al naar uit mag kijken
en van mag vertellen.

Ik geloof in de Heilige Geest
die mij gegeven is
als garantie van Gods toekomst.
Hij die mij gaven en vruchten geeft.
De Geest die druk bezig is
met mij
en al mijn tekortkomingen.

Ik wil God liefhebben
en dienen
met de gaven die de Geest mij gegeven heeft.
Ieder op zijn eigen manier,
een maier die bij mij past
en die laat zien dat Hij de enige levende God is.
Tot de tijd dat Jezus terugkomt op aarde
zal ik hierin geloven
en geduldig wachten
op dat eeuwige koninkrijk.
Ik zal niet stilzitten
maar aan iedereen vertellen
hoe gaaf God is.
Om mij heen,
in of buiten de kerk.
Wanneer Jezus terugkomt
mag ik eeuwig leven
op de fijnste plaats die je je maar kunt bedenken:
heel dichtbij God!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten