woensdag 24 juni 2009

mood bord voor moeders

wat is jouw inspiratie als moeder?
de lach van je kind
de zon die er zomaar weer is en je herinnert aan Gods liefde
een bloem die uitkomt en prachtig bloeit
een lied dat je zomaar hoort van die mooie CD
een bijbeltekst die de Geest opeens in je hart geeft
een compliment van je eigen moeder
een omhelzing van je lief

mijn moeder had altijd allerlei knipseltjes in de keuken hangen; uit de krant geknipt enzo. met plakbandjes op dat ene keukenkastje. en toen er een nieuwe keuken kwam; werden ze losgemaakt en weer opgeplakt...
belangrijke teksten die haar inspireren, bemoedigen, verder helpen.

heb jij ook zulke teksten?
vast!

in Spreuken 3 vers 5 staat: "vertrouw op de HEER met heel je hart, steun niet op eigen inzicht."
het is dus belangrijk om je inspiratie bij God vandaan te halen.
in vers 6 staat dan: "denk aan Hem bij alles wat je doet, dan baant hij voor jou de weg."
en in het Nieuwe Testament staat: "Christus, in wie alle schatten van wijsheid en kennis verborgen liggen." (Kolossenzen 2 vers 3)
Jezus zelf wil jouw inspiratie bron zijn!
Hij wil staan aan het begin van jouw ouderschap, het geheim van jouw leven zijn.

op de moederkring die afgelopen voorjaar in onze gemeente werd georganiseerd kreeg iedereen de gelegenheid een eigen inspiratie-bord te maken.

in woontijdschriften lees je weleens over een zgn. moodbord; een verzameling kleuren, materialen en ideeën voor de styling van je huis. iets richtinggevends om mee aan de slag te gaan.


wij hebben toen als moeders een moederbord gemaakt. hieronder zie je wat foto's van die van mij.
ik vond het erg leuk om te doen; en kijk er nog steeds met plezier naar.

naar de foto van de schaapjes; dat herinnert mij eraan dat mijn kinderen schaapjes van de goede Herder zijn. maar ook dat ik zelf zijn schaapje ben...

naar de tekst over liefde en trouw, die me doet denken aan de tekst waarmee mijn man en ik bevestigd zijn in de gemeente die we nu dienen (Spreuken 3 vers 3)



naar de tekst uit een doopliedje dat bij de doop van onze beide kinderen is gezongen






naar het hart dat me eraan herinnert dat de liefde van God mijn grootste bron van inspratie, bron van zijn is.

1 opmerking:

  1. grappig, ik dacht dat ik een deel van god was...ik ben goddelijk,ik ben god...Tenminste, dat lees ik als ik de bijbel lees...ik begrijp dat jij hem buiten jezelf plaatst...dan krijg je toch afgescheidenheid? We zijn toch allen een?

    BeantwoordenVerwijderen