zaterdag 20 juni 2009

Vaderdag tafel!


Morgen is het vaderdag. Ik had eerder op deze blog al geschreven over de viertafel die ik graag met mijn vierjarige dochter wilde maken. Nu moest ik het dus ook echt wel doen ;-)

Het lukte eind van de middag pas. Eerst hebben we nog een piano gekocht; en die is meteen 's middags al gebracht! (daar zal ik komende week nog een ander blogje aan wijden...)

Op de foto's kun je zien hoe de viertafel er uitziet:
  • aan de muur het lied 'Weet je dat de Vader je kent' van Elly en Rikkert
  • foto's van mijn lief met onze kinderen
  • een roos
  • twee hartvormige waxinelicht houdertjes
  • boekje 'Raad eens hoeveel ik van je hou' - (hier een leuk filmpje over het boekje)
  • werkje van stichting Samuel van een handje met een pareltje

Het is een eenvoudige tafel, maar wel erg leuk om te maken (en om te zien - vind ik ;-)

Vaderdag gaat natuurlijk om mijn lief, die in ons gezin de vader is.
Hij krijgt ontbijt op bed; ik heb net een lekkere taart gebakken...
en hoeft niets te doen (behalve 3x preken, oei!)
(voor het recept van de taart: zie deze link)

In onze kerk hebben we morgenochtend een gezinsdienst, met aandacht voor kinderen. Het gaat dan ook over Vaderdag. Natuurlijk met aandacht voor de vaders.
Maar vooral een dienst vanuit ons diepe geluk met onze Vader in de hemel.
Op onze website onder het kopje preken kun je morgen de preek downloaden en lezen. Een preek voor kinderen...
(onder deze link een oude preek van mijn lief over het Vaderschap van God)

In de preek gaat het erover dat het Vaderschap van God 3 dingen betekent:
De Vader zorgt voor je (Matteüs 6, 26)
De Vader luistert naar je (Matteüs 7, 7-11)
De Vader voedt je op (Hebreeën 12, 5-10)

Misschien mooi om op vaderdag niet alleen aandacht te hebben voor de 'lucky ones' onder ons die kinderen hebben. Maar juist het geluksgevoel te delen dat we broers en zussen zijn met een geweldige Vader!
Dat gaat natuurlijk niet vanzelf.
Ik ben niet vanzelf Gods kind.
En ik voel me ook niet vanzelf vertrouwd bij de Vader.
Alleen dankzij het kruis, dankzij Pasen, dankzij de Geest! (Rom 8)

Ik neem me rond deze vaderdag dus voor de liefde van de Vader opnieuw te ontdekken, opnieuw te ervaren wat deze Vaderliefde in mijn leven te voorschijn roept.
Een boek dat voor mij erg belangrijk is geweest in de ontdekking van God als Vader is trouwens 'Het vaderhart van God' van Floyd McClung. Een absolute aanrader!

Vader God, ik vraag me af,
hoe ik ooit heb geleefd
zonder te weten dat uw vaderhart
al zolang om mij geeft.
Maar nu ben ik uw kind,
nu mag ik wonen in uw huisgezin
en ik zal nooit meer eenzaam zijn,
want, Vader, U bent altijd bij mij.
Heer, ik wil U prijzen.
Heer, ik wil U prijzen.
Heer, ik wil U prijzen.
Zolang ik leef.


Geniet van de dag morgen!

1 opmerking:

  1. He janneke,
    Wat een supercoole piano.
    Ik kom m gauw eens uitproberen...tenminste als je buren het trekken.
    Harry

    BeantwoordenVerwijderen