zaterdag 19 december 2009

kunst met kerst

door deze blog van ann op holy experience en de uitgebreide versie op de blog 'christmas change' werd ik geïnspireerd om iets rond kerst en kunst te doen. nu ben ik sinds dit jaar crea-moeder op de school van mijn dochter; voor de groepen 3-8. en ik was juist deze laatste donderdagmiddag voor kerst aan de beurt.

ik had een groep van 5 kinderen van groep 4 en 5 en besloot kunst met ze te gaan maken. ik gaf ze de volgende opdracht: kies je mooiste kerstlied uit, schrijf dat op en maak er een schilderij bij.

ik had een doos lapjes; een stapel crepe-papier; een doos vol bussen glitter en gewoon papier, stiften, lijm.

en ik was erg benieuwd...

ze gingen aan de slag; de een wat geïnspireerder dan de ander; maar ze gingen allemaal aan het werk met een lied!

hieronder kun je de resultaten zien; prachtig toch?
alleen op de een of andere manier lukt het de laatste tijd niet om sommige foto's goed op de blog te krijgen; ze draaien gewoon een andere kant uit... in mijn fotomap onder 'mijn documenten' staan ze goed, maar als ik ze dan hier invoeg, komen ze er gedraaid in. jullie moeten je nek dus even draaien...

op deze blog van monica las ik dat zij ook geïnspireerd door de blog van ann met haar dochters een middag bezig is geweest. zij heeft kleinere kinderen maar laat elke keer zien hoe ze ook met kleinere kinderen family nights kan organiseren, iets voor anderen kan doen of dus kunst voor God maken.

hebben jullie nog een mooi idee of een mooie ervaring rond 'kunst met kerst'?
ik ben benieuwd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten