vrijdag 17 december 2010

film op vrijdag: kwetsbare kinderen


moeilijk als je je zorgen maakt over je kinderen...
natuurlijk doen we dat allemaal
ik wel in elk geval
ontwikkelt ze zich goed?
ligt ze goed in de groep?
kan hij zich goed concentreren?
we zijn vast allemaal goed in het bedenken van rampscenario's rond onze kinderen

sommige ouders hebben ook speciale redenen om zich zorgen te maken
over hun kinderen
omdat een kind niet zo goed meekomt
omdat een kind ziek is
omdat een kind zich niet zo goed redt in de groep

ik denk dat we van veel van die ouders veel kunnen leren
vertrouwen
doorzettingsvermogen
liefde

mijn oom en tante zijn ook zulke mensen
zulk oog als zij hebben voor kwetsbaarheid
en hart...
ik heb echt veel bewondering voor ze

mijn tante is vorige week bij dominee arie geweest
hieronder het promo filmpje



en onder deze link kun je het hele programma zien
je kunt de liederen doorscrollen als je alleen de gesprekken wilt zien
(heb ik ook gedaan, moet ik toegeven)

ik weet dat er ouders deze weblog lezen die zich ook zorgen maken
ik hoop zo dat ze zich niet alleen voelen
maar dat ze herkenning proeven bij anderen
en begrip
bij anderen
bij God

als je dit nu leest
en denkt: hier kan ik wel iets over vertellen...
doe dat dan!
stuur me een mail en schrijf een blogpost

over omgaan met kwetsbaarheid bij je kind en je eigen angsten
ik ben benieuwd!

2 opmerkingen:

  1. Mooie blog. Iedereen is wel eens bezorgd. Soms terecht. Soms ook niet.
    Ik ga het filmpje kijken, als de kinderen een keer weg zijn.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de uitzending gezien, wist toen nog niet dat dat jouw oom en tante waren. Maar ook zonder dat was ik onder de indruk van het verhaal. Vooral ook de eerlijkheid van de moeder, hoe moeilijk het is als je erachter komt dat je kind niet zo goed meekomt.
    Ik maak me duizend zorgen over mijn kinderen. Meestal zonder concrete aanleiding. Sterker nog: het gaat gewoon goed met ze. Dus ik probeer bewust naar ze te kijken en te genieten van al die dingen die goed gaan.

    BeantwoordenVerwijderen