zondag 27 maart 2011

de vogels


soms gaan we op zaterdag wandelen
als we bezoek hebben

zoals deze zaterdag
oom h en tante m waren op bezoek
en dan is het heerlijk
om niet alleen lekker samen te ontbijten
en wat op de bank te hangen
maar ook even wat te doen

dus...
de wandelschoenen werden te voorschijn gehaald
de laarzen verzameld
oude jassen aan
broodjes gesmeerd
eitjes gebakken
verdeling voor de auto's gemaakt

je ziet het voor je:
het duurde nog wel even voor we weg waren ;)

en het bos...
was heerlijk!

lekker om even helemaal weg te zijn
te rennen
te klimmen
enorme gesprekken te voeren
en cappucino te drinken


boaz was nog niet helemaal fit
na een eindeloze griep
dus was het snel een beetje zat

we liepen door de lange bomenlaan
op weg terug naar de parkeerplaats
en we lopen ver achter
op de anderen
lief en broer rennen om het hardst
(met de wagen - moet je weten ;)
schone zus en christi wandelen samen
en kletsen gezellig


boaz en ik lopen
hij soms op mijn nek
soms gewoon

en opeens denk ik
weet je wat:
we gaan gewoon helemaal stilstaan
en luisteren

waarom je haasten
om tegelijk met de anderen aan te komen
en je kind alleen tot spoed manen?
je kunt net zo goed
dan maar helemaal stil blijven staan
en genieten van het moois
dat er om je heen gebeurt

life is not an emergency
lees ik bij ann voskamp
en soms besef ik dat opeens
zet ik de tijd stil
en ervaar de Eeuwige

wat horen we:
- een vogel
- een vogel met een heel ander liedje
- de wind die de blaadjes doet vliegen
- christi die heel ver weg kletst
- andere mensen die samen praten

"wat heeft God de vogels prachtig gemaakt, hè boaz"
"ja, met allemaal mooie liedjes"
"dan weet ik wel iets waar we vanavond voor kunnen danken"
"ja, voor de mooie vogelliedjes"

's avonds mag elk kind iets bedenken om te danken
en ook wel meer...
en als je wilt mag je ook iets bidden
in elk geval danken!
we danken dan om de beurt voor iets van die dag


dat was een lang gebed gister!
een vriendinnetje erbij
broer en schoonzus
en wij allemaal

prachtig om te horen wie wat noemt
"voor de paarden"
"dat God de vogels zo mooi laat zingen"
"voor familie"
"voor lekkere pizza"

eerder hadden we een bedankboekje
waar we elke dag in schreven en tekenden
dat was toen ook leuk
(misschien een idee voor jou?)
maar dit is ook mooi
samen hardop bidden
de tijd nemen
en altijd beginnen met danken

zoals boaz dan dankt
voor ons sponsorkindje
dat die nu zooooooveel geld krijgt!

- - -




nog even over het rooster
je merkt misschien wel dat ik de afgelopen weken niet zo druk aan 't bloggen ben...
dat heeft alles met het rooster te maken
ik ben elke week druk bezig de dagen voor de week erna te schrijven
en dan komt bloggen er vaak niet meer van
helaas!

ik wel veel leuke reacties gekregen
en foto's
ik hoop begin deze week die te kunnen plaatsen


je kunt nog steeds het rooster aanvragen!
het is goed mogelijk een aantal onderdelen te doen
en andere te laten liggen

2 opmerkingen:

  1. Ha Janneke,

    Ik wil graag het rooster ontvangen! Je hebt mijn mailadres. Bedankt voor de Pesach-foto's. Ik stuur ze door naar Heleen!

    Groeten van Frouckje

    PS Vanmorgen in onze kerk met de 7+ kinderen gepraat over eten in de bijbel. We lieten ze nadenken welke verhalen ze kenden uit de Bijbel die over eten gaan of waar eten in voorkwam en hebben toen over het Laatste Avondmaal gelezen. Uiteindelijk hebben ze allemaal één verhaal op uitgeblazen eieren getekend en die hoop ik in de Paasdienst weer een plekje te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Janneke, ik ben helemaal geraakt door de foto van Anna, wat een prachtige ogen heeft je dochtertje! Onmiddellijk moest ik denken aan het liedje wat ik van de week in combinatie met foto's van Sara op m'n blog zette:
    'Je hebt iets uit de hemel meegenomen
    Je hebt iets van dat stralend witte licht
    Je draagt iets van zijn warmte in je ogen
    Je leest iets van zijn glans op je gezicht'

    Dank God voor Anna's stralende, prachtige blauwe ogen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen