vrijdag 21 oktober 2011

geloof in je gezin - het artikel



een tijdje geleden vroeg ik jullie
"hoe doen jullie dat nou?
de bijbel in je gezin"
"wat wil je je kinderen meegeven
en hoe doe je dat?"


ik vond het erg leuk
om de zeer verschillende reacties te lezen

tegelijkertijd was ik bezig
er een artikel over te schrijven
in het blad waar ik redacteur van ben

de special 'familie' van de bladen 'de reformatie' en 'opbouw'
is nu uit!

daarin kun je dus ook het artikel vinden:
"geloof in je gezin"

in dat artikel geef ik 10 aandachtspunten rond geloof en gezin
ik geef ze hier ook
maar dan kort

als je benieuwd bent naar het artikel
kun je hier de special bestellen
(en eventueel meteen een stapel; voor de oudstenraad, je familie, andere kinderwerkers...)

ik kan het zeer aanraden!
het gaat over allerlei onderwerpen rond familie:
- familie en kerk; hoe is de relatie?
- als het niet lekker gaat in je gezin
- bijbelstudie over titus 2
- huwelijk
- interview met ouders gezinshuis
- boekentips
en nog veel meer...


maar nu eerst die tien punten:

  1. Gods genade in jouw leven is de basis
  2. in de bijbel vindt je onderwijs over geloofsopvoeding
  3. denk eerst na over je principes voordat je praktisch aan de slag gaat
  4. laat je creativiteit prikkelen door te zien hoe anderen het doen
  5. durf te experimenteren met nieuwe vormen
  6. kies een structuur voor je huiselijke eredienst
  7. zoek andere ouders op om ervaringen uit te wisselen
  8. laat de geloofsopvoeding niet over aan kerk of school
  9. geloofsoverdacht is denken, voelen, doen
  10. blijf bidden

3 opmerkingen:

  1. Ik ben bij ons als enige verantwoordelijk voor de geloofsopvoeding van de kinderen, want mijn man 'gelooft' niet. Praktisch vertaalt zich dat in elke dag voorlezen uit de bijbel, en natuurlijk in mijn manier van leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de special vandaag thuis gekregen! Je artikel is mooi en helder geworden, complimenten!
    En komend weekend ga ik even uitgebreid zitten voor de andere artikelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Janneke, is je artikel over geloof in je gezin nog los bij jou te verkrijgen? Ik zou hem graag gebruiken voor onze moederclub. Groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen