maandag 28 november 2011

advent - leuke links

en voor vandaag een paar leuke links

prachtige adventskalender met huisjes; gebruik je mooiste papier!
papieren adventskalender met de herders
als je het Engels een beetje machtig bent: hier adventskalenders met bijbelteksten!
bij ark media kun je deze kalender bestellen, met stukjes bijbelverhaal en activiteiten erbij (als je geen zin hebt om de hele 'stronk van isaï' uit te printen ;-)

johanna vertelt op 'bijbel in beeld' over haar adventskalender van luciferdoosjes en de symbolen / verhalen / teksten die ze erin heeft gestopt.

en voor de mensen die meelezen met de stronk van isaï wat voorbeelden:
- van stokken uit de tuin
- kunstzinnig met blaadjes
- gescheurd papier / behang
- boom van handjes groen papier: erg leuk!

ik kreeg ook al een paar foto's van mensen
die moet ik nog even uploaden
komen een ander keertje!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,

    We hebben hier een grote stok uitgezocht en die gaan we vol hangen met de symbolen. Lintjes op verschillende hoogtes moet goedkomen volgens mij!

    Simone, mama van 6

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Janneke
    Ik kwam vandaag je blog tegen. Leuk om te lezen dat jij ook met een Jesse Tree bezig was.
    Ik heb er zelf ook een gemaakt, te vinden op mijn blog http://vanhuisuit.blogspot.com/
    Wij gebruikten het boek De Boom van Jesse van Geraldine McCaughrean.
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen