woensdag 22 augustus 2012

New Wine 2012


vorig jaar zijn we er voor het eerst geweest: New Wine
een zomerconferentie
van een organisatie die zich richt op aanbidding en toerusting
zie hier meer informatie


wij gingen er vooral heen
omdat we graag een week van onze vakantie
dichtbij God wilden leven
en ons geloof zouden willen voeden

door het jaar heen
is de tijd soms beperkt
de aandacht
en doordat we in fryslan wonen,
kunnen we ook niet altijd overal heen

omdat het ons vorig jaar erg goed was bevallen
gingen we dit jaar weer

mensen reageerden soms wat verbaasd
vonden het niet echt wat voor ons
("zo charismatisch zijn jullie toch niet?" - haha)
vonden het een beetje raar om daar een week van je vakantie aan te besteden
reageerden soms helemaal niet
of ook enthousiast
dit jaar kwamen er allerlei vrienden, gemeenteleden en familieleden kijken!

als ik moet uitleggen waarom ik New Wine fijn vind
is dat eigenlijk: ik vind het fijn om een week dichtbij God te zijn
om zijn aanwezigheid te ervaren
tussen een groep mensen die heel bewust God zoekt
in aanbidding, gebed, bijbellezen

een soort verwachtingsvolheid
waar ik graag deel van uitmaak





door het jaar heen loop ik mezelf soms voorbij
en in zo'n week wil ik dat niet
mezelf niet voorbij lopen
God niet voorbij lopen

doordat er elke dag vieringen zijn
met mooie aanbidding
en ruimte voor persoonlijk gebed
(heerlijk dat iemand de tijd neemt om voor jou te bidden
dat jouw naam wordt uitgesproken
en Gods aanwezigheid tastbaar wordt gemaakt!)

doordat er interessante of persoonlijke seminars zijn

doordat er veel leuke mensen zijn
om nog es mee door te praten


doordat onze kinderen het fantastisch vinden
in hun eigen tenten


daardoor hebben wij gewoon een heerlijke week!

ik kan het je echt aanraden
om in de vakantie tijd voor je geloof te nemen
anderen op te zoeken
tijd voor God te nemen

hoe doen jullie dat?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten