vrijdag 12 juli 2013

vakantie kadootjes


en we gingen nog even door met de kadootjes
niet alleen voor de juffen
maar ook voor onze kinderen

aan het eind van het schooljaar krijgen ze altijd iets
omdat ze op school hun best hebben gedaan

soms is dat voor in de spaarpot
(daar leveren de opa's en oma's vaak een bijdrage voor ;-)
en meestal koop ik wat vakantie kadootjes


ik probeer dat zo duurzaam mogelijk te doen
maar dat lukt niet altijd

duurzaam kadootjes kopen
is echt een kunst apart!!


ik kocht nu vooral bij de kringloop:
oude vakantieboeken (soms is er al een puzzel gemaakt, maar meestal liggen er toch een paar die nog helemaal leeg zijn!)
stripboeken van de kringloop (donald duck, en een stapel nieuwe penny's!)
boekjes van de kringloop
een nieuw bijbelboekje voor boaz voor 's avonds
het vakantieboekje dat christi zo graag wilde hebben
en een boekje om samen in de vakantie door te werken
daarnaast nog wat nieuwe pennen
en voor anna een stapel nijntje boeken (ook al kringloop ;-)
en klei!


ik had ze mooi ingepakt in wat rollen
crèpepapier die ik een paar jaar geleden kreeg
in een mandje gestopt
en samen heerlijk in de zon uitgepakt!


daarnaast gaan we in de vakantie natuurlijk ook naar de bibliotheek
onze kinderen zijn dol op de bieb!
(omdat er filmpjes zijn)
maar ook omdat er zoveel leuke boeken zijn

christi is op dit moment dol op de kameleon
en op thea stilton
maar ook de boeken van arend van dam en alex de wolf vindt ze erg leuk


boaz leest vooral dinosaurusboeken...
stapels!
tussendoor soms wat leesboekjes
en een boek over ridders, indianen of reptielen
hij heeft voor zijn verjaardag een abo op tamtam gekregen
en dat is elke keer een feestje!





anna is dol op voorlezen
en soms een luisterceedeetje
nijntje, grote beer & kleine beer, dribbel


 en we hebben deze vakantie ook een samenleesboek!
we zijn begonnen aan 'scheepsmaat woeltje'
ik heb het nooit gelezen vroeger
maar lief was er dol op
en is begonnen met voorlezen
(vooral boaz luistert met al z'n vezels ;-)


omdat we nu 10 dagen een frans meisje te logeren hebben
ligt het even stil
maar volgende week gaan we vrolijk verder!



hebben jullie nog leuke leestips voor deze zomer?

3 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,

    'k heb geen leestips voor je kinderen, maar wil je wel laten weten dat ik geniet van de foto's en het verhaal. Fijne vakantie!

    groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Me too!
    En wel een leestip: spiegeltje rondreis, van Annie MG Schmidt.
    groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen