vrijdag 23 augustus 2013

rennen!


wat heel heerlijk is,
is dat ik ren!

dat doe ik al wat langer
ik ren me rot (soms)
vooral dankzij mezelf
mijn vele plannen
en slechte planning

maar nu ren ik echt
ik loop hard!

al jaren zoek ik
naar een goede lichaamsbeweging

mijn lijf schiet er nogal eens bij in

en het lukt me niet goed om het te veranderen

nu kreeg ik van een schone zus
hardloopschoenen
en ik had een mp3 gekregen

dus ik heb een programma gedownload
en de eerste dag na new wine
ging ik rennen!

inmiddels heb ik het 10x gedaan
en het bevalt wel!

het is niet mijn hobby
maar er zijn van die momenten...
dat ik ren
de lucht in adem
de zon voel schijnen
alle soorten gras in me opneem
en geniet!

op new wine ging ik naar een creatief seminar
van julia molenaar

we schilderden een tekst
uit hooglied

sta op, vriendin!
mooi meisje, kom!
kijk! de winter is voorbij,
voorbij zijn de regens, weggegaan.
de bloemen zijn verschenen op het veld,
nu breekt de zangtijd aan,


ik schilderde het woordje 'sta op'



en toen ik rende
de eerste keer


en de zon op mijn rug voelde


stonden opeens de tranen in mijn ogen

dit had ik geschilderd!

ik die opstond
de zon in mijn rug
het groen om me heen

een prachtig moment...





1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je hardlopen hebt ontdekt! Ik was altijd een fanatiek sporthater, maar loop nu al 12 jaar. Het is een heel laagdrempelige manier om te bewegen, en de hele wereld is je sportschool.

    BeantwoordenVerwijderen