woensdag 25 september 2013

zinnetje in de keuken



sommige bijbelteksten klikken
ze passen bij me
reizen een tijd met me mee

ik kan het soms niet eens uitleggen
maar elke keer duiken ze weer op

blijkbaar troosten ze me
herinneren me aan het belangrijke
doen me Hem ontmoeten

het verhaal van hagar reist al jaren met me mee
ik schreef er eerder over

maar ook het verhaal dat daaraan doet denken: 
van de samaritaanse vrouw

bij hagar is het de engel die God laat zien
bij deze vrouw komt Jezus zelf 

hij stoort zich niet aan conventies
aan fouten
aan gepastheden

hij is er gewoon


in mijn keuken heb ik een zinnetje uit dit verhaal in een lijstje staan

ik hoop elke keer weer
dat deze zin inbreekt
in mijn leven
in mij

dat Hij het is die voor me staat
die met me spreekt

die mij ziet

die niet voorbijloopt

die de tijd voor me neemt
om mijn hart te leren kennen 
en voor hem bloot te leggen
en te genezen

en dan...

ik neem er zelf zo weinig de tijd voor
ik snap mezelf niet eens altijd
en hoeveel mensen om mee heen laat ik echt toe?

ik ren wel door... 

maar dan is Hij er
in de warmte van de middag
op die plek waar ik dacht alleen te zijn
toen ik hem niet verwachtte

en Hij zegt: 
"ik ben het die met je spreekt" 

Hij wil dat
en Hij doet het
zoals niemand anders dat kan

en ik geloof
dat ik het ook wil ;-) 




1 opmerking:

  1. Inderdaad, zelfs bij je afvoerputje van je leven zegt Hij " Ik ben het die (graag) met je (janneke/ albert/ wie dan ook) spreekt. Bijzonder. Zo werd ik van morgen geraakt door Ps 24 die Jos Douma rond stuurde; "Open en verhoog nu die poort van je hart. Dan kan Ik binnen rijden en met je spreken".
    Gezegende dag.
    Albert ( de bakker)

    BeantwoordenVerwijderen