woensdag 13 november 2013

Levend Water - Baäl en de God van Israël


christi moest vandaag huiswerk maken
godsdienst
levend water, heet de methode

ze moest uitzoeken wat de attributen van baäl betekenen:
waarom heeft hij een knots vast?
waarom staat hij op de zee?

ik vroeg een collega ernaar
en die verwees me naar habakuk 3

dat lazen we dus vanavond aan tafel

ik had de belangrijkste verzen
op een groot papier geschreven

gewoon met stift
tijdens het toetje snel aan tafel opgeschreven

daarna lazen we regel voor regel
en tekenden de beelden

anna tekende haar eigen pagina ;-)
had blijkbaar wel door dat het over de bijbel ging
"nu teken ik david en goliath mama"


het waren niet zulke vrolijke beelden
veel macht
veel geweld

het feit dat God zijn vijanden vertrapt
vond ik overigens heftiger dan zij
leek het wel...

ik heb ze wel verteld
dat ik hoop dat Gods liefde
uiteindelijk groter zal blijken te zijn dan zijn toorn...


de belangrijkste zin hebben we onderstreept
dat God dit alles doet om zijn volk te redden

en dat Hij wil laten zien
dat Hij veel machtiger is dan baäl

het is echt zo boeiend
om met de kinderen 'gewoon' de bijbel te lezen!





 

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten