zaterdag 28 december 2013

deze week zag ik - 13

kratten vol serviesgoed
schalen
taartplateaus

slagroomspuitbussen
kerstkransjes
potten kersen



op tweede kerstdag
is er in onze kerk traditioneel een
gratis kerstdiner

voor mensen die alleen zijn
die niet het geld
of de mogelijkheden hebben

om met andere samen
een goede
en gezellige kerst te hebben

vrijwilligers uit onze kerk organiseren het
koken, wassen af, zijn gastheer, bedienen
of maken muziek

voor mij het hoogtepunt van kerst!

ik ben al jaren verantwoordelijk
voor het toetjesbuffet

dit jaar was dat niet zo moeilijk
veel mensen wilden wel iets maken

ik moest het alleen op een rijtje zetten
en de boel versieren

slagroom
chocoladesnippers
warme kersen
en sterretjes!

de gasten hebben gesmuld!



2 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,

    Onze gemeente organiseert ook op Tweede Kerstdag een maaltijd voor dezelfde doelgroep. En het is best een heel georganiseer. ( ik heb volgens mij dezelfde rol in het geheel als jij) Maar het is het zo waard. Ik vind het PR voor de christelijke gemeente. Je geeft Gods liefde door, door mensen een heerlijke maaltijd, aandacht en tijd te geven.

    Jij en je gezin Gods zegen toegewenst in 2014. Ik hoop dat je ook in 't nieuwe jaar blijft bloggen. Ik reageer niet altijd, maar lees wel altijd. Je weet me vaak te inspireren! Dank je wel daarvoor.

    Groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel Marijke! ik vind bloggen heel erg leuk; maar soms is het wel intensief. dus ik ben blij als ik daadwerkelijk hoor dat het inspirerend is! alle goeds voor 2014!

      Verwijderen