dinsdag 3 december 2013

voorbereiding advent - 3



Ik zie nog meer mooie advents ideeën
zo bijzonder
hoe elk gezin een eigen vormgeving kent
eigen talenten... 

margreet kan met hout en schilderijen 
prachtige combinaties maken
zoals in haar adventsboom

lees hieronder haar verhaal! 


Adventsboom van Margreet

Wij zijn een gezin met opgroeiende kinderen in de leeftijd van 17, 14 en 10 jaar.
Omdat wij dit jaar ánders, bewust naar het kerstfeest toe willen leven, heb ik via facebook  ideeën opgedaan om dit vorm te geven.

Ik heb een adventskalender besteld met als thema:  ‘Met hart en ziel naar het Licht’.
Van stans& patronen karton heb ik enveloppen gevouwen, de kalenderplaten er uitgeknipt en er op geplakt.

Takken van een eikenboom (door de storm eraf gewaaid) gevonden en die in een grote bloempot gezet.
Eikenbomen hebben prachtige takken vind ik, grillig en de knopjes voor de komende lente zijn al goed zichtbaar.

Met knijpers die ik geschilderd heb, maakte ik de enveloppen vast aan de takken.
De boom hebben we verder opgesierd met sterren van hout en glas. 
Harten kunnen niet ontbreken natuurlijk en kerstballen in veel kleuren.
Het is een vrolijke boom geworden.

Hij heeft een mooie plaats in onze kamer en  onze jongste kan niet wachten totdat hij de eerste envelop mag openen.

En dat mag op de eerste adventszondag.
Wat een mooie bijkomstigheid is, is dat onze oudste dochter dan belijdenis doet van haar geloof.
Dat maakt ons blij.

God is groot in het geven van geloof en het wordt zichtbaar in zijn liefde voor ons!
Zondag mag het een feestdag zijn, ook hier thuis, met veel gasten die we mogen begroeten.
Een prachtig begin van deze Adventstijd.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten