zondag 26 januari 2014

weekend wensen - 15



voor dit weekend
wens ik je ruimte

ik voel me soms bekneld
door alles wat er op me af komt
alles wat ik wil doen
wat ik vind dat ik moet doen
of denk dat anderen van me verwachten

dat voelt haastig
en ongemakkelijk

ik hoop dat je dit weekend
(weer) ontdekt
dat je in de ruimte mag gaan staan!

mijn oom marnix maakte daar een prachtig gedicht over:



hij maakte het bij het mooie beeld van mijn tante sjoukje

het kaartje van beiden hangt altijd in mijn keuken

ik wens je dit weekend die
ruimte toe
van ontvangen



* * *

om te  kijken: deze prachtige fotoreportage van dieren & kinderen
om te lezen: de column van mirjam over de lege ruimte van een kerk en elkaar de ruimte geven
om te bakken: recepten van yvette van boven zijn natuurlijk áltijd de moeite waard...
om over na te denken: een mamacafé - misschien ook iets voor jouw woonplaats?
om nog meer te lezen: kathy keller over geloofsleer met kinderen
om te knutselen: deze leuke borduurkaarten voor kinderen
om te maken: van een wc rolletje kun je dieren maken!
om te lachen: grappig filmpje
en vooruit, we lachen nog een keer: nóg meer grapjes ;-)




vandaag luisterden we op onze kring naar het prachtige
'de Heer is mijn herder' van sela
kippenvel!


1 opmerking:

  1. Mooi. En herkenbaar :))
    Een mooi lied als aanvulling: 'knipoog uit de hemel' van Matthijn Buwalda.
    Staat op z'n laatste cd. Op youtube vind ik 'm niet. Wel te luisteren op Spotify, maar weet niet of je dat op je pc hebt staan.

    BeantwoordenVerwijderen