donderdag 30 januari 2014

weekend wensen - 16


vandaag was het koud
in de auto kreeg ik het maar niet warm
pas halverwege het uur
naar mijn werk
voelde het behaaglijk

alleen kou
is niet fijn

soms is een beetje kou handig
het houdt je wakker
en fris

maar helemaal koud
vindt niemand fijn

iedereen verlangt dan naar warmte


heb jij ook wel van die momenten?
dat je je verkleumd voelt?

als ik 's avonds laat ingewikkelde gesprekken heb
voel ik me soms zo verkleumd
en rillerig

dan laat de warmte in mijn lijf
me in de steek

dat voelt koud

soms kun je zo naar warmte verlangen!

een kop thee
een fijne deken
een kruik
en een warme arm om je heen

ik vind het altijd mooi
om te bedenken dat God de zon is
Hij is licht
en warmte

alles wat we nodig hebben om te groeien


(natuurlijk 
Hij is veel meer
Hij is een Persoon
niet zomaar een beeld
of een kracht
maar een beeld kan hebben
om de Persoon duidelijker te krijgen)

voor dit weekend 
wens ik je toe
de warmte van God

in je leven
op je lijf

ervaarbaar

groeizaam 





* * *

om te schateren: meryl streep die drie geweldige typetjes neerzet...
om je te verlekkeren: ik kan niet genoeg krijgen van mooie posters en ik koop er nooit één! misschien toch eens overwegen...
om te lezen: ik lees soms de blog van micha, deze week erg mooi over 'uitnodiging' als woord voor 2014
om te kijklezen: een strip kijklees je ;-) en deze leek me wel tof; geschiedenisstrips vind ik altijd tof, en handig voor in de auto!
om te studeren: allemaal denken we vast wel eens na, wat we onze kinderen vertellen over de aarde, de schepping en de wetenschap. prof gijsbert vd brink schreef een mooi overzicht van 5 manieren om de scheppingsverhalen in gen 2 en 3 te lezen.
om te grinniken: grappige & handige tools voor ouders
om te knutselen: enveloppen kun je nooit genoeg hebben ;-)



(beetje zoet, maar ook wel mooi ;-)
hier de lyrics van mother's prayer van kristyn and keith getty



Geen opmerkingen:

Een reactie posten