vrijdag 20 juni 2014

weekend wensen 23


dit weekend wens ik je focus

ik weet - het klinkt als een trendy woord
zo lekker zakelijk...

maar zo zakelijk ben ik zelf helemaal niet ;-)
ik heb het vooral druk

en dat is nu het D-woord dat veel moeders vaak gebruiken

zeker in deze weken voor de vakantie

niet de D van dromen
of de D van durven
de D van dansen al helemaal niet

nee, helaas gebruiken we vooral de D van druk

ik ook :-(


ik merk zelf, dat als ik het druk heb
mijn organisatie-vaardigheden niet toenemen

ik ren soms als een kip zonder kop rond

helemaal in het weekend
als er opeens vrije tijd opdoemt

dus: focus
gewoon kiezen wat je graag wilt doen
en hoeveel tijd je eraan wilt besteden
en dan telt uitslapen even zwaar als hardlopen
krant lezen even zwaar als tuinieren
handwerken even zwaar als boodschappen

je moet alleen wel even kiezen ;-)

* * *


om te kijken: deze maand kun je de meditaties van mijn vriendin mirjam op eo.nl zien
om te lezen: brochure van driestar educatief over opvoeding & media
om nog meer te kijken: prachtige foto's en filmpjes over de lente
om ontroerd van te worden: prachtig verhaal van een vader en zijn pasgeboren dochter
om te kleuren: vogelboom
om te maken: in deze tijd van loomen, blijven toch ook strijkkralen leuk ;-)

en dan nog een laatste liedje: juni en juli zijn de maanden waarin afscheid wordt genomen, van kinderclub, school, etc. is dit misschien een mooi liedje om te zingen?





1 opmerking: