zaterdag 30 augustus 2014

weekend wensen 24

dat is lang geleden: weekend wensen!

de vakantie is nu écht achter de rug
de peuter is echt een kleuter geworden
en allemaal gaan ze naar school
de eerste kijkers zijn geweest
mijn nieuwe baan begint maandag

wat een veranderingen allemaal!
en... als dat doorzet met die kijkers
als... het kopers worden
dan is de helft van de veranderingen dit schooljaar
ons nog niet aangezegd :-/

anyway... tijd voor wat 'gewone' dingen
zoals een rustige zaterdag
met koffie op de bank
en tijd voor weekendwensen

het moment dat je kinderen weer naar school gaan
is voor iedereen anders

sommige moeders & vaders slaken een zucht van opluchting
omdat de structuur weer in hun leven terugkomt

anderen wanhopen
omdat ze elke ochtend weer op tijd iedereen klaar moeten hebben

ik zit ergens tussenin ;-)


mijn weekendwensen gaan over school deze keer


ik wens je toe
dat je een school hebt gevonden 
waar je je kinderen met alle vertrouwen
aan de juffen & meesters kunt overgeven

dat je vertrouwen hebt in hen als leerkracht
en als persoon

want ze zijn zo vormend voor je kinderen!
zoveel tijd brengen ze met elkaar door! 

ook hoop ik dat je een school vindt
die goed inspeelt op wat voor jouw kind belangrijk is
dat je kind daar kan leren
zich kan ontwikkelen
op een goede manier

en dat zal voor iedereen weer een andere school zijn



wij hebben gekozen voor een school met de bijbel
een school waarin Jezus Christus centraal staat
en veel aandacht is voor de kinderen
en een piepkleine school ook!
we zijn blij met de juffen
blij met alles wat onze kinderen daar wordt aangeboden
dus... als je in de buurt van harlingen woont -
kom vooral eens kijken ;-)

* * *

* om te doen: deze leuke filmpjes met haartips van belle, dé leukste site voor tienermeiden! heb je gezien dat ze ook een belledag hebben binnenkort?
* om te griezelen: bij één van ons werden neten geconstateerd: alarm! ik las hier meer erover én een handig receptje ipv de dure shampoo
* om te lezen: een al wat ouder artikel van enny de bruin over de boeken van lewis, tolkien en rowling.
* om te eten: allerlei leuke ideetjes voor ontbijt, als je kinderen weer naar school gaan (voor de creatieve moeders zónder ochtendhumeur ;-)
* en nog een keer om te eten: voor in het fruitbakje, broodbakje of bij de middagthee. ik vond het goed te doen, lekker simpel en ook prima te eten!
* om te knutselen: voor de laatste zomerdagen nog deze grappige zelfgemaakte bellenblaas!
* om te naaien: en élk jaar denk ik weer: ik ga zelf een gymtas maken van één van die leuke stofjes... nog nooit gedaan dus. maar jullie zijn vast betere moeders dan ik :-P





en als afsluiter: psalm 27 van The Psalm Project 
de afgelopen maanden is dat een belangrijk lied voor me geworden
in het Nederlands (maar die is niet op Youtube ;-)
het verlangen om bij God thuis te zijn...
"te wonen waar U mij liefdevol ontvangt"

dát wens ik je als laatste toe!



1 opmerking:

  1. Dank je wel voor je leuke berichtje over school, ik mag er met plezier met de kinderen werken, dus die mooie tas heb ik in het echt gezien! :) Leuk hier van je te lezen op je blog!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen