maandag 1 december 2014

advent inspiratie


het kan je niet ontgaan zijn...
gister begon de adventsperiode

een nieuw kerkelijk jaar
dat altijd begint
met verwachting

met het aansteken van de kaarsen
vanuit het verlangen
naar het licht van Jezus
in ons leven

een periode
om je af te vragen:
wat neem ik mee
op reis naar de kribbe
om Jezus daar te aanbidden?

misschien vind je het leuk om wat verder te lezen
en kijken over advent

op de weblog van limoncella mocht ik schrijven
wat advent voor mij betekent
ik hoop dat het van betekenis is
voor de vele (ook niet-christelijke) lezers!

op facebook vind je een pagina rond advent
vanuit het boekje "We zien Hem dichterbij komen"
maar ook zonder boekje leuk om mee te lezen!



* * *


ik probeer zelf elke dag
een moment van rust te hebben
bij de bijbel

op internet vond ik een leesrooster
met voor elke dag een tekst

deze week zijn dat de volgende teksten

Week 1: Wachten
Zondag | Romeinen 13: 11-14
@

Maandag | 1 Korintiƫrs 1: 3-9
@

Dinsdag | Markus 13: 33-37
@

Woensdag | Johannes 1: 1-5
@

Donderdag| Johannes 1: 6-9
@

Vrijdag | Jeremia 33: 14-16
@

Zaterdag | Jesaja 6

@

1 opmerking: