dinsdag 16 december 2014

kerstliedjes

een heel eigen genre
zijn de kerstliedjes natuurlijk

want... wat leer je je kinderen?

de klassieke kerstliedjes
die waarschijnlijk
nog generaties lang gezongen zullen worden?

de hippe nieuwe liedjes
die gewoon zo tof zijn?

ik probeer altijd een soort mix
van alles wat

maar er zijn altijd een paar
waar ik zelf niet zo van houd...

bijvoorbeeld het kerstlied
"eer zij God in onze dagen"
weet je wel:
met dat glo-hohoho-hohoho-hohoho-ria"
die ga ik ze echt niet leren!

maar... er is ook nog een school

en zo kwam boaz vorige week uit school
met een fantastisch nieuw lied
dat hij zeker via youtube even moest laten horen



je raadt het al
glo-hohoho-hohoho-hohoho-ria
helemaal!

dus die zingt hij meermalen per dag
en zoekt 'm telkens behulpzaam even op youtube op

terwijl ze op school toch ook die hippe liedjes leren hoor
van de stoere herders bijvoorbeeld



en mijn persoonlijke favoriet
blijft nog even
"vrolijk kerstfeest iedereen"
de combinatie van de vrolijkheid
en de bijbeltekst
vind ik echt prachtig!



(en ik mocht meedenken over de kerstliturgie in onze kerk
dus ik heb 'm er heerlijk in gezet!)

3 opmerkingen:

  1. 'Vrolijk kerstfeest' is ook wel één van mijn favorieten... Ik heb trouwens ook wel eens gezien dat een kerkelijke gemeente het 'vrolijk' had vervangen door 'prettig' of iets dergelijks...beetje jammer...juist die vrolijkheid vind ik zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrolijk kerstfeest iedereen is al jaren groot favoriet bij de kinderen bij ons op school. Wordt uit volle borst meegezongen. (en komt allen tezamen heeft een goede tweede plaats).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, mooi, dat lied!
    Ehm... die van 'vrolijk kerstfeest' dan hè (hahaha, die van glohohohohoriaaa vind ik ook altijd n beetje ehm.. niet zo, ik zat hier dus te lachen van herkenning;)

    BeantwoordenVerwijderen