donderdag 5 februari 2015

bemoedigingspost!


ik hou van post!
om te krijgen natuurlijk,
maar ook om te sturen.
en... om te maken!

ik moet zeggen:
ik ben niet vreselijk fanatiek,
wagonladingen mensen hadden misschien best een kaartje
van me willen krijgen
(of zelfs horen te krijgen)
en dat is niet gebeurd...

pin me er dus niet op vast ;-)

maar een kaartje knutselen
en versturen - I like it!

en er zijn altijd zoveel mensen
die je met een kaartje even kunt bemoedigen,
feliciteren, of met ze meeleven!

ik probeer het op zondag te doen:
even wat knutselen,
plakken, naaien
en direct opsturen.

meestal probeer ik vooral papier te hergebruiken:
oud muziekpapier, boekjes van de kringloop, tijdschriften.
ik lijm ze, naai ze of bevestig ze met leuke tapejes.
oude kartonnen letterspelletjes van de kringloop zijn dan helemaal tof:
daar kun je nog eens een leuk woord mee 'leggen' ;-)



als mensen langer ziek zijn
of vaker post krijgen,
ga ik me soms afvragen:
wat zal ik deze keer eens sturen?

daarom hierbij een aantal leuke (vond ik ;-) ideeën

- stuur een omhelzing: erg simpel en leuk om met kinderen te maken
- stuur je handen vol liefde
- maak een leuke Valentijnsknutsel - kun je natuurlijk áltijd opsturen :-)
- print een grappige kleurplaat uit en laat die je kinderen inkleuren (of jijzelf ;-)
- maak een slingertje van een bijzondere naam, woord of zin en stop het in een envelop
- maak werk van een prachtige envelop!
- of een envelop van een oud boek...
- maak een mooie strik of ander leuk origami voor kinderen
- ga op zoek in de natuur en maak een kunstwerk om op te sturen
- maak een slinger van pompons of van restjes stof met voor elke dag een wens of mooi citaat
- stuur een vriendschapsbandje op
- een envelop vol hartjes is altijd lief...
- en tenslotte stuurde ik deze vogeltjesslinger op... omdat we allemaal uitzien naar de lente...

heb jij nog een leuk idee?
deel het met ons!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten