dinsdag 10 februari 2015

meehelpen


soms is het simpeler dan ik denk...
of... is simpel soms juist moeilijk?

koken doe ik graag alleen.
heerlijk als de kinderen zichzelf dan vermaken,
dat mag van mij dan best achter een schermpje.

ik rommel dan wat in de keuken,
luister soms radio,
of heb een denk-half-uurtje.
heerlijk!

maar...
eigenlijk...
vinden die kinderen het natuurlijk leuk
om mee te helpen!

het werkt niet altijd zo
dat ik hen moet afleiden
om zelf snel & rustig te werken.

zo werkt het niet
als je moeder bent
als je kinderen hebt

kinderen willen meedoen

kinderen willen het leven
van je leren

en dat gebeurt niet
als ik ze achter een schermpje parkeer.

dat werkt het beste
door ze mee te laten doen.


dus dat doe ik soms.
en dan blijkt de kleuter het fantastisch te vinden
om spruitjes uit elkaar te halen...

het gaat niet zo snel -
en er blijven vrij kleine spruitjes over.


maar ze leert het wel!
ze eet de spruitjes vervolgens heerlijk op!
we hebben samen-tijd!

dus... hoe simpel is het nou?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten