maandag 18 mei 2015

de draak

Mijn zoon van acht jaar 
heeft een lievelingshoofdstuk 
uit de bijbel 
dat hij al wel tientallen malen 
heeft gelezen. 

Het is niet het verhaal van David en Goliath 
en ook niet een genezingsverhaal van Jezus. 
Het is Openbaring 12. Huh? 
Ja, want daar gaat het tenminste over draken in de bijbel! 

Hij leest het regelmatig, 
en ook al begrijpt hij er niet zoveel van, 
hij vindt het prachtig. 
Dat gevecht met de draak, Michaël en zijn engelen 
en gelukkig weet hij ook van de overwinning aan het einde van het bijbelboek.

Ik begrijp vaak niet zoveel van Openbaring. 
En ik lees het dus eigenlijk zelden. 
Het roept bij mij vooral aarzelingen op, 
omdat zoveel christenen er zulke stevige stellingen op na houden 
rond dit bijbelboek en wat er in de toekomst wel of niet zal gebeuren. 
Ik probeer me daar maar verre van te houden.

2 opmerkingen:

  1. Afgelopen Hemelvaartsdag een mooie preek gehoord over dit hoofdstuk.
    Een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idem dito. Mijn zoons favoriete Bijbelboek is Openbaringen. Kinderen zijn zo veel meer onbevangen ...

    BeantwoordenVerwijderen