donderdag 23 oktober 2014

advent?!




advent???
dat duurt toch nog héél lang? 

ik hoor het je denken!

en je hebt gelijk

advent is pas zondag 30 november,
over meer dan een maand

maar ik ga er toch even over beginnen

want afgelopen week 
lag er zo'n prachtig boekje op mijn tafel

een adventsboekje!
mijn adventsboekje!

vorig jaar had ik een adventsproject
met voor elke dag
een voorwerpje



en dat was zo mooi
dat we er een boekje van maakten!



een boekje met voor elke dag 
een bijbeltekst
een stukje om te lezen
er wordt een voorwerpje genoemd
dat je met kleine kinderen kan uitstallen
maar er is ook een vraag voor 8+
en een gebedspunt

en... 
er zijn stickers!
bij het boekje hoort een postertje
en voor elke dag een sticker!!!



dus als je zegt: 
tja, die voorwerpjes
dat vind ik veel te veel gedoe -
dan zijn er gewoon stickers

toch leuk voor kinderen die nog niet kunnen lezen?!

er zijn vaak zoveel boekjes
voor lezende kinderen

maar dit boekje is juist ook voor niet-lezende
of nog-niet-lezende kinderen

dus misschien wel voor jou!



en wat zo leuk is:
we gaan een presentatie doen!


en dat is al over een week: donderdag 30 oktober
bij boekhandel smit in gouda
om 20.00 's avonds
je kunt hier meer lezen

als je in de buurt van gouda woont: welkom!!
je kunt natuurlijk ook direct het boekje
hier bestellen ;-)
7,95 - dus nog goedkoper dan chocoladeletters voor de hele familie :-P


8 opmerkingen:

  1. Leuk, leuk, leuk, het boekje stond al op mijn aanschaffen lijstje voor de adventsperiode net als het decemberdagboek van Corien van Oranje voor mezelf! Leuk dat ik via je blog alvast een inkijkje in het boek krijg.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, wat gaaf, wat mooi!
    En je schrijft er zo heerlijk enthousiast over!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Janneke,

    Wat leuk! Is dit gebaseerd op de "Tell them the true story of Christmas" van de website http://howsweeteritis.blogspot.nl/2011/11/advent-calendar-teach-true-story-of.html?
    Ik was namelijk al begonnen aan de voorbereidingen daarvan om dat dit jaar met ons gezin te doen voor advent... Al heel wat voorwerpjes heb ik verzameld... Ik hoefde alleen nog maar de teksten op te zoeken in het NL... Maar een boekje daarbij (van jouw hand) is helemaal handig! Scheelt mij weer een hoop werk ;-). Ik heb hem besteld hoor!

    Gods zegen voor alles wat je doet!

    Hartelijke groet,

    Esther

    www.bokamoso.nl
    http://called-to-restore.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Janneke,

    Ik heb je boekje gekocht en heb al erg zin om te gaan gebruiken. Ik ben begonnen met voorwerpjes verzamelen, maar ik merk dat ik nog niet helemaal de logica van het boekje snap.. Vandaar even mijn vraag: de stickers zitten niet op volgorde toch? Hoe weet ik bij welke dag welke sticker hoort?? En (daarom denk ik) weet ik bij sommige stickers ook niet zeker of ik begrijp wat ik zie.. Zou je hier de sleutel voor willen geven?! Dank je!

    Groetjes, Erika

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Erika.
      Op elke bladzij vind je de sticker in grijstinten gedrukt. Het leek ons leuk als je met de kinderen ook echt even zou moeten zoeken en we het niet al zouden verklappen!
      De plaatjes kun je ook als voorwerpjes zelf opzoeken: een herder, een engel, een stukje muziekpapier.
      Is dat helderder? Succes ermee!

      Verwijderen
    2. Hoi Janneke,
      Dat was me eerder niet opgevallen, maar nu zie ik het inderdaad! Bedankt voor de verduidelijking, nu gaat het zeker goedkomen!

      Jullie ook gezegende adventstijd!

      Verwijderen
  5. Wanneer is het boekje weer verkrijgbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil heel graag het boekje bestellen, maar kom via de link niet in het juiste venster.
    Ik kom dit net tegen en ben gelijk heel erg enthousiast, maar de tijd dringt! Haha.
    Hopelijk lukt het om het nog deze week in huis te krijgen..
    Hopelijk kun je me helpen en me vertellen waar ik het zoal kan bestellen..

    Groetjes en zegen,
    Wiesje
    wiesjestadlander@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen